Hoe goed ben jij voor je klanten bereikbaar tegenwoordig? Telefonie speelt nog altijd een grote rol in het klantcontact. Sterker, met moderne telefonieoplossingen zet je de puntjes op de i van je dienstverlening. Er zijn veel mogelijkheden om je zakelijke telefonie slim in te richten. Wij vertellen je graag meer over deze oplossingen en de voordelen die ze opleveren voor jouw organisatie.
Waarom bereikbaarheid belangrijker is dan ooit
Altijd en overal met elkaar kunnen communiceren vinden we de normaalste zaak van de wereld. Dat werkt ook door in de zakelijke praktijk. De bereikbaarheid van je organisatie is enorm belangrijk voor de klantbeleving. Beperk jezelf dus niet langer en switch naar telefonieoplossingen waarmee je wél aansluit bij de klantverwachting.
Belangrijke aandachtspunten bij de overstap
Bereikbaarheid is meer dan alleen de telefoon opnemen als de klant belt. Ook als jij even niet beschikbaar bent, wil je dat de klant goed geholpen wordt. Maar waar moet je dan zoal op letten en hoe regel je die zaken in één keer goed in? De volgende vijf onderdelen zijn cruciaal in het optimaliseren van je bereikbaarheid:
- Locatieonafhankelijk bellen – Echt bereikbaar ben je pas als je niet meer gebonden bent aan de vaste lijn. Bellen via de cloud maakt het mogelijk. Via een app ben je bereikbaar op je vaste telefoon en ieder mobiel device. Dat maakt je direct veel bereikbaarder voor je klant en collega’s.
- Vast-mobiel integratie – In deze tijden van mobiliteit is het niet logisch om zowel een vast als een mobiel nummer te gebruiken. Via vast-mobiel integratie combineer je je vaste en mobiele telefonie. Je bent dan ook mobiel bereikbaar via je vaste nummer. Handig voor je klant, en jij hoeft geen belletje meer te missen.
- Zelf je telefooncentrale kunnen instellen – Tegenwoordig hoef je niet meer afhankelijk te zijn van je provider voor het instellen van je telefooncentrale. Dankzij de cloud kun je dat zelf. Zo is het mogelijk zelf keuzemenu’s, doorverbindingen en groepsnummers in te stellen. Zo verkort je de lijnen voor de klant en krijgt deze sneller en vaker iemand te spreken. Dat draagt flink bij aan een positieve klantervaring.
- Zicht op de bereikbaarheid van collega’s – Als je de klant even niet zelf te woord kunt staan is het fijn als een collega dat van je kan overnemen. Maar welke collega is nu beschikbaar? Presence information maakt dat inzichtelijk. In een overzicht zie je welke collega het gesprek van je kan overnemen en zo de klant kan ondersteunen.
- Inzicht in het belgedrag – Inzicht in het belgedrag is een handige manier om je effectieve bereikbaarheid te meten. Denk hierbij aan het aantal binnengekomen oproepen, de gemiddelde wachttijd en belactiviteiten. Rapportagefunctionaliteit is dan ook een waardevolle optie en zeker het overwegen waard als je denkt aan switchen.
KPN EEN biedt antwoord
Bovenstaande voordelen, en meer, komen terug in KPN EEN, de gebruiksvriendelijke telecomoplossing voor moderne organisaties. Hiermee profiteer je van een totaaloplossing op maat en versterk je je bereikbaarheid in een handomdraai. KPN EEN is beschikbaar tegen een vast tarief per werkplek per maand, waardoor je meteen een einde maakt aan grote investeringen.
Office Connect: jouw aanspreekpunt voor telecom en IT
Beperk je bereikbaarheid niet langer en kies voor moderne telefonie via KPN EEN. Als KPN Excellence Partner ondersteunen wij je hierin van a tot z. Zo zorgen we ervoor dat jij helemaal klaar bent voor de toekomst. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.